Město Paříž ve Francii testuje své ulice z hlediska teploty a hluku v přípravě na silniční nátěr, který by mohl čelit městským tepelným ostrovům a snížit hluk způsobený dopravou na polovinu.
Povrch byl navržen jako součást projektu C-LOW-N ASPHALT financovaného z prostředků LIFE, který odráží sluneční světlo a absorbuje zvuk. Na podzim začnou stavební práce na několika stovkách metrů asfaltu na ulici Courcel, rue Lecourbe a rue Fremicourt, v centru jednoho z největších měst v Evropě.
„Úřady vybraly tyto silnice částečně kvůli jejich vystavení slunci a jejich rušné dopravě, ale také kvůli jejich hustému obydlení,“ říká Kevin Ibtaten, který provozuje plán prevence hluku města Paříže. „Více než 20 % našich občanů trpí vysokým hlukem v jejich okolí. Je to naše druhá příčina obtěžování životního prostředí po znečištění ovzduší. “
V návaznosti na směrnici EU o hluku v oblasti životního prostředí zavedla Paříž opatření od pěších zón po elektromobily, aby se snížila hluk dopravy a zlepšila se kvalita městského života. V rámci tohoto pokračujícího úsilí vytvořila francouzská civilní inženýrská firma Colas povrchy, které pokryjí městské silnice mikroskopickými póry, které dokážou absorbovat až polovinu vyzařovaného zvuku.
Podobné cesty jsou už na dálnicích používány. Colas učinil strukturu tohoto nového nátěru robustnějším, aby odolal tvrdším podmínkám jízdy uvnitř města.